Ugrás a fő tartalomhoz

Kezdőlap  Rólunk  Küldetés  Minősítéseink  Office 365 GYIK  Kapcsolat  Webhelyszerkezet  Bejelentkezés tagoknak   
Office 365 Gyakran Ismételt Kérdések
Az Office 365 felhő szolgáltatással kapcsolatosan felmerült kérdések és válaszok összessége.



V.: Az Office 365 egy online előfizetéses szolgáltatás, amely levelezést, megosztott naptárakat, online dokumentum-létrehozási és -szerkesztési funkciót, csevegést, webkonferenciákat, vállalatok számára nyilvános webhelyet és belső csoportwebhelyeket biztosít – és mindez bárhonnan, szinte bármilyen eszközzel elérhető.

V.: Az Office 365 az alábbi szolgáltatásokat foglalja magába: - Exchange alapú levelező szolgáltatást, - Lync alapú kommunikációs szolgáltatást, - SharePoint alapú portál szolgáltatást, - Microsoft Office 2010 vastag kliens oldali alkalmazást.

V.: A szerződés időszaka minimum 1 év, a fizetési ütemezés a felhasználók számától függően lehet havi vagy éves rendszerességgel.

V.: Minden esetben közvetlenül a Microsoft részére történik a fizetés átutalással.

V.: A felhasználók létrehozására az alábbi lehetőségek vannak:
  • Manuálisan egyesével a felhő menedzsment felületén,
  • Formázott CSV fájl segítségével,
  • Meglévő AD címtárból, AD szinkronizációval.

V.: Az alábbi feltételei vannak az AD szinkronizációnak:
  • Minimum 2 db tartományi szerver, amely nem a Domain Controller (2-4 GB RAM),
  • Bejövő TCP 443 port engedélyezése a federációs proxy irányába,
  • Megbízható SSL tanúsítvány.

V.: Az alábbi feltételei vannak az federációs szolgáltatásnak:
  • 1 db publikus IP cím DNS regisztrációval,
  • Minimum 2 db tartományi szerver a federációs és federációs proxy szolgáltatásnak(2-4 GB RAM),
  • Windows Powershell 1.0,
  • TCP 443 port nyitása az internet felé,
  • AD Sync Tool telepítése és konfigurálása.

V.: Mindkét variáció lehetséges. Továbbá lehetséges, hogy az Active Directory tartományt folyamatosan az On-Premises rendszerről szinkronizáljuk és kezeljük. Ennek feltételei:
  • Az Active Directorynak legalább 2003 native tartományi szinten kell lennie,
  • 1 db publikus IP cím,
  • 1 db DNS bejegyzés,
  • TCP 443 (HTTPS) port engedélyezése,
  • A Microsoft számára megbízható tanúsítvány,
  • 2 db Microsoft Windows 2008 Standard vagy újabb operációs rendszerrel rendelkező szerver (virtuális gép is megfelelő).

V.: Természetesen van rá mód és lehetőség.

V.: Nincs meghatározva a forrás levelezési szolgáltatás, csak a migráció módja, amelyek a következőek lehetnek:
  • IMAP alapú postafiók migráció,
  • PST alapú postafiók migráció,
  • MS Exchange rendszerből közvetlen migrációval.

V.: Az alábbi quoták vannak beállítva:
  • Postafiók mérete: 25 GB (Kivéve Kiosk felhasználók, ahol 500 MB),
  • Maximális levél méret: 25 MB,
  • Csatolmányok maximális mérete: 25 MB,
  • Egy levélben megengedett maximális csatolmányok száma: 125,
  • Egy levélben megengedett maximális címzettek száma: 500,
  • Maximum címzettek száma naponta: 10000 (Microsoft Live@edu esetén 1,500),
  • Címzettek száma percenként: 30.

V.: Az Exchange Online szolgáltatásban az email címek feltételei:
  • Nincs maximális korlát az aliasokra,
  • Csak felvett tartomány névre lehet email címet/aliast létrehozni,
  • AD szinkronizáció esetén az elsődleges cím AD oldalról származtatódik.

V.: A migráció lehetséges, a felsorolt tulajdonságokat csak PST-k segítségével lehetséges migrálni, melynek egy része automatizálható. Manuális beavatkozás egyedül a PST-k kiexportálása során szükséges.

V.: Lehetséges, egyetlen megkötés, hogy az Exchange Online nem támogatja a Public Folder szolgáltatást.

V.: A levelek archiválására a következő megoldások léteznek:
  • Online Archive: Outlook kliens segítségével megoldható, ekkor az előfizetéstől függően a 25 GB tárhelyből vonódik le az archive tárterület, vagy ezen felül korlátlan,
  • Offline Archive: Kliens oldalon beállítható archiválás,
  • Továbbá a kliens oldalon elvégezhető archiválási műveleteket teljes mértékben támogatja az Exchange Online.

V.: Természetesen van rá mód és lehetőség Shared Mailbox segítségével.

V.: Természetesen van rá mód és lehetőség Shared Mailbox segítségével.

V.: Természetesen van rá mód és lehetőség Shared Mailbox segítségével.

V.: Az alábbi módokon lehetséges:
  • Exchange ActiveSync segítségével. Ebben az esetben az Exchange postafiók szolgáltatás minden funkciója szinkronizálható (Levelek, mappák, naptár, feladatok, névjegyalbum),
  • POP3 protokollon keresztül (Csak a levelek és az alapértelmezett mappák szinkronizálhatóak),
  • IMAP protokollon keresztül (Levelek és mappák szinkronizálhatóak).

V.: Exchange ActiveSync segítségével maximálisan 10 eszköz csatlakozhat egy postafiókhoz, POP3 és IMAP esetén nincs korlátozás.

V.: A Public Folder Exchange Online szolgáltatásban 2013. február 27-étől elérhető. Az új belépőknek egyből, míg a régebbi tagoknak maximum 6 hónapon belül elérhetővé válik az új funkció.