Skip to main content

Kezdőlap  Rólunk  Küldetés  Minősítéseink  Office 365 GYIK  Kapcsolat  Webhelyszerkezet  Bejelentkezés tagoknak  Bejelentkezés   
Office 365 Gyakran Ismételt Kérdések
Az Office 365 felhő szolgáltatással kapcsolatosan felmerült kérdések és válaszok összessége.



V.: Az Office 365 egy online előfizetéses szolgáltatás, amely levelezést, megosztott naptárakat, online dokumentum-létrehozási és -szerkesztési funkciót, csevegést, webkonferenciákat, vállalatok számára nyilvános webhelyet és belső csoportwebhelyeket biztosít – és mindez bárhonnan, szinte bármilyen eszközzel elérhető.

V.: Az Office 365 az alábbi szolgáltatásokat foglalja magába: - Exchange alapú levelező szolgáltatást, - Lync alapú kommunikációs szolgáltatást, - SharePoint alapú portál szolgáltatást, - Microsoft Office 2010 vastag kliens oldali alkalmazást.

V.: A szerződés időszaka minimum 1 év, a fizetési ütemezés a felhasználók számától függően lehet havi vagy éves rendszerességgel.

V.: Minden esetben közvetlenül a Microsoft részére történik a fizetés átutalással.

V.: A felhasználók létrehozására az alábbi lehetőségek vannak:
  • Manuálisan egyesével a felhő menedzsment felületén,
  • Formázott CSV fájl segítségével,
  • Meglévő AD címtárból, AD szinkronizációval.

V.: Az alábbi feltételei vannak az AD szinkronizációnak:
  • Minimum 2 db tartományi szerver, amely nem a Domain Controller (2-4 GB RAM),
  • Bejövő TCP 443 port engedélyezése a federációs proxy irányába,
  • Megbízható SSL tanúsítvány.

V.: Az alábbi feltételei vannak az federációs szolgáltatásnak:
  • 1 db publikus IP cím DNS regisztrációval,
  • Minimum 2 db tartományi szerver a federációs és federációs proxy szolgáltatásnak(2-4 GB RAM),
  • Windows Powershell 1.0,
  • TCP 443 port nyitása az internet felé,
  • AD Sync Tool telepítése és konfigurálása.

V.: Mindkét variáció lehetséges. Továbbá lehetséges, hogy az Active Directory tartományt folyamatosan az On-Premises rendszerről szinkronizáljuk és kezeljük. Ennek feltételei:
  • Az Active Directorynak legalább 2003 native tartományi szinten kell lennie,
  • 1 db publikus IP cím,
  • 1 db DNS bejegyzés,
  • TCP 443 (HTTPS) port engedélyezése,
  • A Microsoft számára megbízható tanúsítvány,
  • 2 db Microsoft Windows 2008 Standard vagy újabb operációs rendszerrel rendelkező szerver (virtuális gép is megfelelő).

V.: Természetesen van rá mód és lehetőség.

V.: Nincs meghatározva a forrás levelezési szolgáltatás, csak a migráció módja, amelyek a következőek lehetnek:
  • IMAP alapú postafiók migráció,
  • PST alapú postafiók migráció,
  • MS Exchange rendszerből közvetlen migrációval.

V.: Az alábbi quoták vannak beállítva:
  • Postafiók mérete: 25 GB (Kivéve Kiosk felhasználók, ahol 500 MB),
  • Maximális levél méret: 25 MB,
  • Csatolmányok maximális mérete: 25 MB,
  • Egy levélben megengedett maximális csatolmányok száma: 125,
  • Egy levélben megengedett maximális címzettek száma: 500,
  • Maximum címzettek száma naponta: 10000 (Microsoft Live@edu esetén 1,500),
  • Címzettek száma percenként: 30.

V.: Az Exchange Online szolgáltatásban az email címek feltételei:
  • Nincs maximális korlát az aliasokra,
  • Csak felvett tartomány névre lehet email címet/aliast létrehozni,
  • AD szinkronizáció esetén az elsődleges cím AD oldalról származtatódik.

V.: A migráció lehetséges, a felsorolt tulajdonságokat csak PST-k segítségével lehetséges migrálni, melynek egy része automatizálható. Manuális beavatkozás egyedül a PST-k kiexportálása során szükséges.

V.: Lehetséges, egyetlen megkötés, hogy az Exchange Online nem támogatja a Public Folder szolgáltatást.

V.: A levelek archiválására a következő megoldások léteznek:
  • Online Archive: Outlook kliens segítségével megoldható, ekkor az előfizetéstől függően a 25 GB tárhelyből vonódik le az archive tárterület, vagy ezen felül korlátlan,
  • Offline Archive: Kliens oldalon beállítható archiválás,
  • Továbbá a kliens oldalon elvégezhető archiválási műveleteket teljes mértékben támogatja az Exchange Online.

V.: Természetesen van rá mód és lehetőség Shared Mailbox segítségével.

V.: Természetesen van rá mód és lehetőség Shared Mailbox segítségével.

V.: Természetesen van rá mód és lehetőség Shared Mailbox segítségével.

V.: Az alábbi módokon lehetséges:
  • Exchange ActiveSync segítségével. Ebben az esetben az Exchange postafiók szolgáltatás minden funkciója szinkronizálható (Levelek, mappák, naptár, feladatok, névjegyalbum),
  • POP3 protokollon keresztül (Csak a levelek és az alapértelmezett mappák szinkronizálhatóak),
  • IMAP protokollon keresztül (Levelek és mappák szinkronizálhatóak).

V.: Exchange ActiveSync segítségével maximálisan 10 eszköz csatlakozhat egy postafiókhoz, POP3 és IMAP esetén nincs korlátozás.

V.: A Public Folder Exchange Online szolgáltatásban 2013. február 27-étől elérhető. Az új belépőknek egyből, míg a régebbi tagoknak maximum 6 hónapon belül elérhetővé válik az új funkció.